Авторизація
Логін:
Пароль:
Забули пароль | Зареєструватися
Українська біржа - центр ліквідності акцій та похідних інструментів в Україні
0 800 30 80 90 Реєстрація Увійти
Субота, 10.12.2016 01:08
Русский Русский English English
Приватним інвесторам
Торгoвцям
Емітентам
Фондовий ринок
Строковий ринок
Ринок Залучення Капіталу
Приватизаційні аукціони
Члени біржі
Інформація про торги
Індекс
Технічна підтримка
Про біржу
Документи
Новини
Спецпроекти
Корисні посилання
Глосарій

 версія для друку

Коментар Голови Біржової Ради до законопроекту 3498

У четвер, 7 липня, представники саморегулівних організацій та фондових бірж підписали звернення до глав фракцій Верховної Ради з пропозицією внести зміни в текст законопроекту про розвиток ринку деривативів (зареєстрований під номером 3498). Дане звернення викликало неоднозначну реакцію в засобах масової інформації.

"Деякі ЗМІ не зовсім коректно інтерпретували звернення до депутатів, яке вчора підписали представники СРО і бірж. Ми не проти законопроекту 3498. Нам, як біржі, потрібні зміни ринку деривативів, закладені в цій законодавчій ініціативі"- прокоментував подію Артемій Єршов, Голова Біржової ради "Української біржі ", -"Одночасно з цим ми вважаємо, що ряд концептуальних положень, які були внесені між першим і другим читанням з ініціативи НКЦПФР, з одного боку, не мають прямого відношення до основної мети законопроекту 3498 та повинні стати предметом окремого закону, а з іншого боку, не враховують поточних реалій і тому сповільнять і без того не щвидкий розвиток фондового ринку в країні".

Нижче наводимо текст звернення, направленого депутатам:

"Верховна Рада України

Головам парламентських фракцій

 

На розгляд Верховної Ради України у другом читанні планується винести проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо регульованих ринків та деривативів)" (реєстр. № 3498 від 20.11.2015р.) (далі – Проект). Представники фондової спільноти, що брали участь у робочих групах з розробки цього проекту, раніше неодноразово висловлювали підтримку необхідності створення цивілізованих ринків похідних цінних паперів та деривативів. Користуючись нагодою, висловлюємо також вдячність за врахування деяких наданих нами пропозицій.

В той же час, ми вважаємо за необхідне звернути увагу на те, що при підготовці законопроекту до другого читання, було внесено ряд пропозицій, які ніколи не обговорювались з учасниками ринку, та будуть мати негативний вплив на ринок капіталу в цілому, а саме:

  1.       Посилення інституційної незалежності НКЦПФР, в тому числі передбачено значне розширення повноважень регулятора. Зокрема, запропоновано відмінити необхідність погодження актів НКЦПФР з іншими державними органами, в тому числі з Міністерством юстиції України та Державною регуляторною службою України, а також скасувати необхідність державної реєстрації нормативно-правових актів в Мін’юсті. Проектом визначається, що "Акти Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку … не потребують узгодження або схвалення органами державної влади, іншими державними органами та не можуть відмінятися ними, крім випадків, передбачених законом". При цьому акти НКЦПФР є обов'язковими для органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, учасників ринку цінних паперів, інших фізичних та юридичних осіб. НКЦПФР контролює їх виконання. Отже, реєстрація актів НКЦПФР виводиться з-під нагляду Міністерства юстиції, а регуляторна діяльність НКЦПФР, на відміну від діяльності Національного банку України, повністю виводиться з-під дії Закону України "Про засади державної регуляторної політики". В той же час, за пропонованими нормами до цього Проекту Голова та члени НКЦБФР, залучені експерти не несуть відповідальності за будь-які дії або бездіяльність, пов’язані з виконанням завдань НКЦПФР у межах повноважень.
  2.       Зміна концепції лістингу на допуск до торгівлі на регульованому ринку призведе до того, що на регульованому ринку цінних паперів не залишиться інструментів. Переважна більшість цінних паперів будуть обертатись виключно на позабіржовому ринку, внаслідок чого українські та іноземні інвестори втратять можливість отримати ринкову ціну за свої українські цінні папери на організованому ринку в Україні.
  3.       Підвищення вимог до капіталу професійних учасників має відбуватись після створення можливостей для ведення бізнесу та не раніше дати завершення терміну гармонізації національного законодавства до законодавства ЄС щодо фінансових послуг, тобто з 01.01.2020 року.

Враховуючи зазначене, підтримуючи в цілому мету законопроекту, просимо народних депутатів, керуючись пунктом 3 статті 120 Закону України "Про Регламент Верховної Ради України", відхилити пропозиції щодо зміни діючого законодавства стосовно зазначених питань, та після цього прийняти Закон в цілому.

Поділяючи в цілому думку про необхідність розбудови інституційної спроможності регулятора, вважаємо за необхідне створити окремий проект Закону України, з обов’язковим досягненням балансу між обсягом повноважень та відповідальності."

За більш детальною інформацією звертайтесь в Департамент комунікацій за телефоном: (044) 495-7474.



Copyright © Українська біржа, 2008-2016. Всі права на інформацію та аналітичні матеріали, розміщені на цьому сайті, захищені відповідно до українського законодавства.
Послуги з інтернет-трейдингу надаються учасниками торгів ПАТ "Українська біржа".
Rambler's Top100
Телефон: +38 (044) 495-7474. E-mail: info@ux.ua
Адреса: 01004, м.Київ, вул. Шовковична, 42/44, Бізнес-центр «Горизонт», поверх 6