Оголошені результати дослідження "Іnvestor Relatіons Onlіne"
Команда аналітиків інвестиційної компанії Concorde Capіtal завершила роботу над дослідженням "Іnvestor Relatіons Onlіne". Дане дослідження являє собою аналіз інформативності та зручності використання веб-сайтів українських публічних компаній для локальних і іноземних інвесторів.

Проект охопив 100 компаній, що працюють на території України, акції яких торгуються на фондових біржах, у тому числі в Лондоні, Варшаві, Франкфурті та Києві, а також компанії, що випустили облігації.
У результаті дослідження, лідерами з інформативності веб-сайтів для інвесторів стали: ДТЕК, Авангард, Кернел і Alpcot Agro. У десятку лідерів рейтингу також увійшли: Миронівський Хлібопродкут, Метінвест, Укрпродукт, ПУМБ, ТММ Ріал Істейт і Феррекспо.
Основні висновки дослідження:
- Українські веб-сайти більш орієнтовані на клієнтів, ніж на інвесторів - опис продукції, потужностей, ліцензій і нагород на сайтах компаній зустрічаються набагато частіше, ніж інформація для потенційного інвестора;
- Веб-сайти компаній із цінними паперами, орієнтовані на іноземних інвесторів (які торгуються на закордонних біржах або емітенти Єврооблігацій) в більшій мірі, ніж на локальних емітентів;
- Компанії, що належать одному власнику, чітко розділені на фаворитів (з інформативними сайтами, орієнтованими на інвесторів) та аутсайдерів з непотрібними, з точки зору інвестора, веб-сторінками;
- Гарні інформативні веб-сайти не допомагають компаніям одержати високу капіталізацію, але сприяють їх більш правдивій оцінці;
- Для розуміння інформації на веб-сайтах публічних компаній з бізнесом в Україні необхідно знати три мови: англійську, російську та українську. При цьому українська мова в меншій мірі використовується для одержання інвестиційної інформації.
Веб-сайт є одним із ключових критеріїв оцінки рівня корпоративного управління публічними компаніями, - говорить Брэд Уэллс, аналітик з корпоративного управління ІК Concorde Capіtal. - "Наше дослідження виявило, що деякі компанії приділяють даному питанню досить багато уваги, їх сайти відповідають кращим міжнародним практикам. Проте, веб-сайти більшості компаній потребують вдосконалення. Ми сподіваємося, що результати дослідження допоможуть окреслити необхідність відповідної якості веб-сайтів як для емітентів цінних паперів, так і для інвесторів, і надалі будуть сприяти поліпшенню якості розкриття інформації публічними компаніями.
Методологія дослідження була розроблена командою аналітиків Concorde Capіtal разом з Агентством США з міжнародного розвитку (USAІD) та їх регіональною програмою "Партнерство для фінансової стабільності" (PFS).
Дослідження складалося із чотирьох основних етапів:
- Експертна оцінка контенту сайту (вага в загальному рейтингу - 60%) - містить у собі інформацію корпоративної структури компанії, інформацію про акціонерів, менеджмент та ін. У ролі експертів виступили: Олег Ткаченко, Голова Правління "Української біржі", Олександр Нікішев, керуючий партнер Іnvestor Relatіons Agency, Дмитро Кошовий, Перший заступник виконавчого директора, начальник відділу економіки ІА "Інтерфакс-Україна", Ганна Горбенко, Голова Fіnancetalkіng CІS та ін;
- "Часовий тест" (20%). За певний проміжок часу пропонувалося непрофесіоналам знайти необхідну інформацію на сайті компанії;
- Зручність використання сайту (10%), що містить у собі навігацію, можливість користуватися сайтом, використовуючи мобільні девайси, працездатність посилань і т.д.;
- Мова сайту (10%)
Звіт "Іnvestor Relatіons Onlіne" є додатком до основного дослідження - "Corporate Governance іn Ukraіne", що оцінює корпоративне управління публічних компаній України, оновлена версія якого заплановано на осінь 2012 року. Попередні версії звіту вийшли в 2007, 2008 та 2011 роках. Останнє дослідження відбулося за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAІD).
В 2012 році проект підтримала "Українська біржа". "Культурі розкриття інформації в нашій країні, на жаль, не приділяють належної уваги. Це стосується й фінансової звітності емітентів, та їх діяльності в цілому. ""Українська біржа" зацікавлена в тому, щоб в Україні ставало більше якісних емітентів, тому ми з радістю погодилися взяти участь у проекті, що сприяє підвищенню інформаційної відкритості компаній" - говорить Олег Ткаченко, Голова Правління "Української біржі".

Інформаційними партнерами дослідження є: ІА "Інтерфакс Україна" та видавництво "Економіка".
Повну версію звіту можна скачати тут