ЄС пожертвував 14,7 млн євро Всесвітній продовольчій
програмі ООН в Україні.
Всесвітня продовольча програма ООН (ВПП) вітає щедрий
внесок Європейського Союзу у розмірі 14,7 мільйона євро. Кошти використають для
підтримки українців, які проживають у прифронтових районах, продовольчою та
грошовою допомогою, а також для забезпечення ключових логістичних послуг для
гуманітарних організацій.
***
Міністерство
фінансів України анонсує проведення розміщень державних облігацій через ЕТС
(Bloomberg), які відбудуться 16 вересня 2025 року за наступними показниками:
Номер розміщення
|
-
|
-
|
-
|
Код облігації
|
Дорозміщення
UA4000236624
Військові облігації
|
Дорозміщення
UA4000236228
|
Дорозміщення
UA4000236475
|
Термін обігу (дн.)
|
392
|
539
|
1 106
|
Кількість
виставлених облігацій, (шт.)
|
5 000 000
|
5 000 000
|
5 000 000
|
Дата розміщення
|
16.09.2025
|
16.09.2025
|
16.09.2025
|
Дата оплати за
придбані облігації
|
17.09.2025
|
17.09.2025
|
17.09.2025
|
Дата погашення
|
14.10.2026
|
10.03.2027
|
27.09.2028
|
Дати сплати
відсотків
|
15.10.2025
15.04.2026
14.10.2026
|
11.03.2026
09.09.2026
10.03.2027
|
01.10.2025
01.04.2026
30.09.2026
31.03.2027
29.09.2027
29.03.2028
27.09.2028
|
Результати попередніх аукціонів 09.09.2025
|
Код облігації
|
Дорозміщення
UA4000236624
Військові облігації
|
Дорозміщення
UA4000236228
|
Дорозміщення
UA4000236475
|
Дорозміщення
UA4000236632
|
Кількість
виставлених облігацій (шт.)
|
5 000 000
|
5 000 000
|
5 000 000
|
5 000 000
|
Термін обігу (дн.)
|
399
|
546
|
1 113
|
1 386
|
Дата погашення
|
14.10.2026
|
10.03.2027
|
27.09.2028
|
27.06.2029
|
Обсяг поданих
заявок
(за номінальною вартістю)
|
1 446 834 000
|
157 589 000
|
561 079 000
|
7 140 600 000
|
Обсяг
задоволених заявок
(за номінальною вартістю)
|
1 446 834 000
|
157 589 000
|
561 079 000
|
5 000 000 000
|
Кількість
виставлених заявок (шт.)
|
26
|
10
|
14
|
13
|
Кількість
задоволених заявок (шт.)
|
26
|
10
|
14
|
13
|
Середньозважений рівень дохідності (%)
|
16,35%
|
17,09%
|
17,80%
|
14,94%
|
Середньозважена дохідність до погашення (%)
|
17,081%
|
17,8860%
|
18,661%
|
15,5515%
|
Залучено коштів до Державного бюджету
від продажу облігацій
|
1 541 648 571
|
157 610 712
|
604 583 435
|
5 125 889 478
|
Результати попередніх аукціонів 02.09.2025
|
Код облігації
|
Дорозміщення
UA4000236624
Військові
облігації
|
Дорозміщення
UA4000236228
|
Дорозміщення
UA4000236475
|
Кількість виставлених облігацій (шт.)
|
5 000 000
|
5 000 000
|
5 000 000
|
Термін обігу (дн.)
|
406
|
553
|
1 120
|
Дата погашення
|
14.10.2026
|
10.03.2027
|
27.09.2028
|
Обсяг поданих заявок
(за номінальною вартістю)
|
954 931 000
|
1 127 434 000
|
2 795 208 000
|
Обсяг задоволених заявок
(за номінальною вартістю)
|
954 931 000
|
1 127 434 000
|
2 795 208 000
|
Кількість виставлених заявок (шт.)
|
19
|
7
|
23
|
Кількість задоволених заявок (шт.)
|
19
|
7
|
23
|
Середньозважений рівень дохідності (%)
|
16,35%
|
17,10%
|
17,80%
|
Середньозважена дохідність до погашення (%)
|
17,081%
|
17,8975%
|
18,6615%
|
Залучено коштів до Державного бюджету від продажу облігацій
|
1 014 435 303,5
|
1 219 974 342,6
|
3 002 040 488,8
|
Результати попередніх аукціонів 26.08.2025
|
Код облігації
|
Дорозміщення
UA4000236624
Військові
облігації
|
Дорозміщення
UA4000236228
|
Дорозміщення
UA4000236475
|
Дорозміщення
UA4000236806
(Ном. в ін.вал. дол.США)
|
Кількість виставлених облігацій (шт.)
|
5 000 000
|
5 000 000
|
5 000 000
|
100 000
|
Термін обігу (дн.)
|
413
|
560
|
1 127
|
568
|
Дата погашення
|
14.10.2026
|
10.03.2027
|
27.09.2028
|
18.03.2027
|
Обсяг поданих заявок
(за номінальною вартістю)
|
2 869 023 000
|
739 235 000
|
903 642 000
|
389 792 000
|
Обсяг задоволених заявок
(за номінальною вартістю)
|
2 869 023 000
|
739 235 000
|
903 642 000
|
100 000 000
|
Кількість виставлених заявок (шт.)
|
28
|
10
|
18
|
69
|
Кількість задоволених заявок (шт.)
|
28
|
10
|
18
|
65
|
Середньозважений рівень дохідності (%)
|
16,35%
|
17,10%
|
17,80%
|
4,08%
|
Середньозважена дохідність до погашення (%)
|
17,082%
|
17,8975%
|
18,661%
|
4,125%
|
Залучено коштів до Державного бюджету від продажу облігацій
|
3
038 588 089,1
|
797
393 402,5
|
967
337 645,9
|
101
943 369,7
|
Результати попередніх аукціонів 19.08.2025
|
Код облігації
|
Дорозміщення
UA4000236624
Військові облігації
|
Дорозміщення
UA4000236228
|
Дорозміщення
UA4000236475
|
Первинне розміщення
UA4000236806
(Ном. в ін.вал. дол.США)
|
Кількість
виставлених облігацій (шт.)
|
5 000 000
|
5 000 000
|
5 000 000
|
150 000
|
Термін обігу
(дн.)
|
420
|
567
|
1 134
|
575
|
Дата погашення
|
14.10.2026
|
10.03.2027
|
27.09.2028
|
18.03.2027
|
Обсяг поданих
заявок
(за номінальною вартістю)
|
841 643 000
|
682 417 000
|
297 902 000
|
482 530 000
|
Обсяг
задоволених заявок
(за номінальною вартістю)
|
841 643 000
|
682 417 000
|
297 902 000
|
150 000 000
|
Кількість
виставлених заявок (шт.)
|
22
|
10
|
12
|
59
|
Кількість
задоволених заявок (шт.)
|
22
|
10
|
12
|
34
|
Середньозважений рівень дохідності (%)
|
16,35%
|
17,10%
|
17,79%
|
4,15%
|
Залучено коштів до Державного бюджету
від продажу облігацій
|
888 704 100,54
|
733 784 374,96
|
317 888 039,51
|
152 630 091,80
|

***
Курс гривні до долара залишатиметься стабільним, і наразі
йому нічого не загрожує. Проблеми можуть виникнути
лише в разі значних перебоїв з надходженням міжнародної фінансової допомоги, однак такий сценарій є малоймовірним.
Про це заявив голова парламентського комітету з питань фінансів, податкової та
митної політики Данило Гетманцев в інтерв'ю РБК-Україна.
***
Міжнародний валютний фонд вимагає підвищення окремих
податків.
Про це повідомив депутат Верховної Ради від фракції
"Слуга народу", голова парламентського комітету з питань фінансів,
податкової та митної політики Данило Гетманцев в інтерв'ю виданню
"РБК-Україна".
"Будуть деякі
точкові рішення щодо типу імплементації DAC7. Це директива ЄС, яка стосується
співпраці механізму оподаткування
цифрових платформ на кшталт Uber та Glovo. Йдеться про покращення збору
податків з діяльності, що здійснюється через цифрові платформи. Уряд вже вніс відповідний законопроєкт. МВФ
також говорить про оподаткування посилок. На зустрічі з ними Фондом
порушувалось це питання. Якісь подібні
точкові рішення я не виключаю", - сказав він.
***
Міжнародний
валютний фонд (МВФ) на переговорах з Україною запропонував переглянути систему
оподаткування посилок із закордонних інтернет-магазинів. Водночас попри дефіцит бюджету на 2026 рік у розмірі $10 мільярдів,
глобального підвищення податків, як-от ПДВ, наразі не планується. Про це в
інтерв'ю РБК-Україна розповів голова податкового комітету Верховної Ради Данило
Гетманцев.
Він нагадав, що ще
на початку 2025 року зареєстрував законопроєкт, що передбачає запровадження 20%
ПДВ на всі товари, які купуються на закордонних маркетплейсах, незалежно від
їхньої вартості. При цьому ввізне мито, як і зараз, пропонується стягувати лише
з товарів, дорожчих за 150 євро.
За словами депутата, влада наразі обговорює лише подібні
точкові зміни, а не глобальне підвищення податків, для покриття дефіциту
бюджету у $10 млрд.
«Точно на столі зараз немає глобального підвищення ставки
ПДВ […] Ми $10 мільярдів не зберемо підвищенням ПДВ. 1% ПДВ коштує 50 млрд
гривень по року. Це ж нам треба ставку ПДВ підвищити до 30%. Це ж безглуздя!
Такого не буде», — пояснив він.
Коментар: До уваги три
графіки, які ілюструють питання.

***
У серпні загальна
сума виторгів, проведених через реєстратори розрахункових операцій (РРО/ПРРО),
склала 506,3 млрд грн, що на 28,4% (112,1 млрд грн) більше, ніж у січні цього
року. Позитивна динаміка фіксується як за сумами, так і за кількістю операцій.
Про це повідомляє Державна податкова служба України.
***
У січні-липні 2025
року імпорт товарів перевищив експорт на 22 626 млн доларів.
Про це повідомила
Державна служба статистики.
Протягом
січня-липня 2025 року від’ємне сальдо торгівлі товарами погіршилося на 7 472,9
млн доларів порівняно з січнем-липнем 2024 року (у січні-липні 2024 року
від’ємне сальдо становило 15 153,1 млн доларів).
Коментар: Учасникам фінансового ринку варто повністю прочитати і питання і
відповідь на нього в інтерв’ю першого заступника голови Національного банку
України Сергія Ніколайчука агентству "Інтерфакс-Україна", яке він два
другого вересня цього року. До уваги учасників ринку також графіки (з прогнозів
МВФ) нижче, які відображають широкий часовий проміжок.
Питання: «- Ще одна
активна економічна дискусія зав’язалася після останніх даних Національного
банку про зовнішньоторговельний баланс, негативне сальдо якого стало рекордним
за багато-багато років. Як ви оцінюєте його ризики для макростабільності та
можливість/доцільність скорочення, у тому числі за рахунок зміни
валютно-курсової політики?
Відповідь: «…розширення
торговельного дефіциту – це об'єктивна реальність, пов'язана з наслідками
війни. Експорт у нас і далі обмежений через втрати виробничих потужностей і
звуження логістики, хоча якраз по логістиці у нас останнім часом менше проблем,
аніж було в 2022-23 роках.
При цьому імпорт
продовжує зростати, і це зростання зумовлено насамперед оборонними потребами.
Також є потреби для відновлення енергетичного сектору, забезпечення
енергетичної стійкості, відновлення житла, потужностей – тих втрат, які ми
несемо внаслідок повномасштабної війни.
Так, ми бачимо
певне зростання і споживчого імпорту, але наразі воно не є визначальним в
контексті погіршення стану зовнішньоторговельного балансу.
Чи є це проблемою? Сподіваємося,
що в середньостроковій перспективі ми цю ситуацію вирішимо природним шляхом:
за рахунок зниження безпекових ризиків, зменшення потреб в імпорті продукції,
пов'язаної з ОПК, та водночас зростання потенціалу внутрішнього виробництва, в
тому числі в енергетичному секторі, і поступового відновлення експортних
спроможностей. Якщо це відбуватиметься природним шляхом, то, на нашу думку,
це не є великою проблемою.»

***
Підприємствам потрібно буде мати середню зарплату від
21,6 тис. грн для бронювання співробітників у зв'язку із запланованим
підвищенням мінімальної заробітної плати в проєкті державного бюджету на 2026
рік.
Згідно з законопроєктом №14000 від 15 вересня, проєкт
державного бюджету на 2026 рік передбачає зростання мінімальної заробітної
плати з 1 січня 2026 року до 8647 грн (у погодинному розмірі - 52 грн) з
теперішніх 8000 грн.
***
Підприємствам потрібно буде мати середню зарплату від
21,6 тис. грн для бронювання співробітників у зв'язку із запланованим
підвищенням мінімальної заробітної плати в проєкті державного бюджету на 2026
рік.
Згідно з законопроєктом №14000 від 15 вересня, проєкт
державного бюджету на 2026 рік передбачає зростання мінімальної заробітної
плати з 1 січня 2026 року до 8647 грн (у погодинному розмірі - 52 грн) з
теперішніх 8000 грн.
***
Національний банк
чекає від Укрпошти документи на створення банку, голова регулятора Андрій
Пишний заявив під час брифінгу з монетарної політики 11 вересня; її гендиректор
Ігор Смілянський пояснив причину затримки.
"… ця тема
минулого тижня обговорювалася під час місії МВФ, тому, звісно, що ми не робили
нічого, що могло викликати питання партнерів", - написав Смілянський.
Разом з тим він
наголосив, що Укрпошта приведе свій капітал у відповідність до нових вимог до 1
січня 2026 року, як це вимагає постанова НБУ і для цього не потребує
докапіталізації з боку держави.
***
За умови
відсутності системних атак на енергосистему Україна може пройти опалювальний
сезон без обмежень споживання електроенергії. Про це повідомила пресслужба НЕК
«Укренерго» в коментарі «Укрінформу».
У компанії
наголосили, що Україні вдалося відновити частину втраченої генерації та
пошкоджені елементи системи передачі. Крім того, вплив на ситуацію в
енергосистемі вже мають і новозбудовані об'єкти розподіленої генерації — як вже
під'єднані до мережі, так і ті, що використовуються бізнесом як резервні
джерела живлення.
***
Імпорт дизельного
пального з Індії в Україну буде обмежено - усі партії індійського ресурсу мають
пройти процедуру відбору і лабораторного аналізу проб, повідомило видання
Enkorr.
***
АТ
"Укрнафта" оголошує другий тур тендерів щодо постачання бензинів
А-92, А-95, а також дизельного пального та LPG у жовтні 2025 року, при цьому
вона вперше відмовляється від продукції з Індії,
***
Україна обмежить
імпорт дизельного пального з Індії.
Імпорт дизельного
пального (ДП) з Індії в Україну буде обмежено - усі партії індійського ресурсу
мають пройти процедуру відбору і лабораторного аналізу проб, повідомило видання
Enkorr у понеділок.
***
АТ
"Укрнафта" оголошує другий тур тендерів щодо постачання бензинів
А-92, А-95, а також дизельного пального та LPG у жовтні 2025 року, при цьому
вона вперше відмовляється від продукції з Індії, йдеться в повідомленні компанії.
"Укрнафта"
повідомила, що більше не купуватиме пальне індійського походження, так само як
продукцію, що походить з Російської Федерації, Республіки Білорусь та
Ісламської Республіки Іран.
***
Фінансові показники
МХП за першу половину 2025 року в порівнянні з аналогічнии періодом минулого
року:
|
2024
|
|
2025
|
|
2 кв 25/
|
1П 25/
|
|
1 кв
|
2 кв
|
1 кв
|
2 кв
|
2 кв 24
|
1П 24
|
Виробництво
курятини загальне, тис т.
|
212
|
223
|
216
|
199
|
-11%
|
-5%
|
з них Україна, тис. т.
|
178
|
187
|
181
|
161
|
-14%
|
-7%
|
з них Європейський сегмент,
тис. т.
|
34
|
35
|
35
|
38
|
7%
|
5%
|
|
|
|
|
|
|
|
Млн. USD, %, п.п.
|
|
|
|
|
|
|
Дохід
|
719
|
770
|
779
|
856
|
11%
|
10%
|
Виробнича собівартість
|
-559
|
-583
|
-612
|
-648
|
11%
|
10%
|
Валовий
прибуток
|
170
|
208
|
163
|
205
|
-1%
|
-3%
|
Валова рентабельність
|
24%
|
27%
|
21%
|
24%
|
-3%
|
-3%
|
Адміністративні витрати та витрати на збут
|
-77
|
-86
|
-87
|
-113
|
31%
|
23%
|
Інші операційні доходи - витрати
|
-9
|
-14
|
-16
|
-16
|
14%
|
39%
|
Adjusted
EBITDA
|
127
|
153
|
120
|
133
|
-13%
|
-10%
|
EBITDA рентабельність
|
18%
|
20%
|
15%
|
16%
|
-4%
|
-3%
|
Adjusted EBITDA (net of IFRS 16)
|
119
|
145
|
111
|
125
|
-14%
|
-11%
|
Операційний
прибуток
|
84
|
108
|
60
|
76
|
-30%
|
-29%
|
Операційна рентабельність
|
12%
|
14%
|
8%
|
9%
|
-5%
|
-5%
|
Фінансові доходи - витрати (без курсових)
|
-30
|
-36
|
-34
|
-38
|
6%
|
9%
|
Чистий прибуток до врахування курсових різниць
|
56
|
70
|
19
|
42
|
-40%
|
-52%
|
Податок на прибуток
|
2
|
-2
|
-7
|
4
|
-
|
-
|
Чистий
прибуток
|
16
|
29
|
32
|
43
|
48%
|
67%
|
Чиста рентабельність
|
2%
|
4%
|
4%
|
5%
|
1%
|
2%
|
Загальний
дохід
|
-32
|
-1
|
62
|
78
|
-
|
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Рух
грошових коштів від операційної діяльності до змін в оборотному капіталі
|
118
|
129
|
128
|
139
|
8%
|
8%
|
Чистий
рух коштів від операційної діяльності
|
102
|
41
|
45
|
117
|
-
|
-
|
Капітальні
витрати
|
-57
|
-77
|
-60
|
-74
|
-4%
|
0%
|
Вільний
грошовий потік (факт)
|
45
|
-36
|
-15
|
43
|
-
|
-
|
Чистий
рух коштів від інвестиційної діяльності
|
-65
|
-100
|
-60
|
-119
|
19%
|
8%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
31.03.24
|
30.06.24
|
31.03.25
|
30.06.25
|
|
|
Власний капітал (з часткою міноритаріїв)
|
1 535
|
1 534
|
2 027
|
2 106
|
37%
|
-
|
Загальний борг (стандартний)
|
|
1 818
|
2 035
|
2 033
|
12%
|
-
|
Всього капітал
|
|
3 352
|
4 062
|
4 139
|
23%
|
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Чистий борг (стандартний)
|
|
1 524
|
1 602
|
1 676
|
10%
|
-
|
Чистий борг (як представляє його МХП)
|
|
1 180
|
1 192
|
1 243
|
11%
|
-
|
Інвестований капітал
|
|
3 058
|
|
3 782
|
24%
|
-
|
|
|
|
|
|
|
|
EV/EBITDA (як представляє його МХП)
|
2,5
|
2,4
|
2,1
|
2,3
|
|
|
сайт "КІНТО"
тел. (044) 246-73-50